by Anna Sureda | des. 9, 2024
Aquesta conversa forma part del cicle 618 Talks, una sèrie de trobades inspirades pels 618 kilòmetres que separen Barcelona i Madrid. Amb aquest cicle, volem posar de manifest com el món de la cultura (artistes, creadors, pensadors, intel·lectuals, gestores, polítics…) contribueix, a través dels seus projectes, obres i activitats, a la construcció de la ciutat i a generar aliances entre ciutats, impulsant així el seu potencial col·lectiu.
by Anna Sureda | nov. 21, 2024
Acaba el II Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre reforçant la posició de l’espectador com a subjecte Barcelona, 21 de novembre de 2024 Ahir el Teatre Romea va acollir la tercera i última jornada del II Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre. La primera activitat del dia va ser la taula d’experiències i debat La postfunció: amb o sense artistes? que va comptar amb les intervencions de Julia Guimarães Mendes, integrant del projecte Programa Mirante; Emilie Boutet, integrant del projecte Les Spectateurices émancipé; Veronika Streltsova, membre de ProEnglish Theatre of Ukraine; Marianela Iglesia Velilla, membre de la Cooperativa de trabajo Marabunta Cultura Accesible, i Mateu Huguet Recasens, membre de l’Associació d’Amics de la Perla 29. La taula va reflexionar sobre dos models de col·loqui o experiència teatral a posteriori de l’espectacle i de quins punts positius i aspectes menys favorables planteja cada una de les maneres de...
by Anna Sureda | nov. 21, 2024
El II Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre arriba al seu equador Barcelona, 19 de novembre de 2024 Avui, després del molt bon inici del primer dia, s’ha realitzat la segona jornada del II Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre, arribant l’esdeveniment al seu equador i que, a més de les xerrades, conferències i taules de debat, ha presentat els tallers participatius del congrés.Pepe Zapata ha començat fent un breu balanç de la jornada anterior mitjançant un videomuntatge que destacava, no només els moments més il·lustratius de la inauguració i de les primeres intervencions, sinó també l’entrega, participació i bon ambient que, tal i com ja va passar en l’edició anterior de dos anys enrere, caracteritza el congrés i a tots els seus participants. La primera activitat ha estat la taula de debat Els joves com a agents culturals, en la que cada participant ha estat convidat a assumir un paper específic, posant-se en la pell dels joves, les institucions, els...
by Anna Sureda | nov. 19, 2024
Barcelona, 18 de novembre de 2024 Aquest matí el Teatre Romea ha acollit la jornada inaugural del II Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre.Pepe Zapata, comissari del congrés, ha encetat l’acte donant la benvinguda als assistents i fent referència a la darrera edició del congrés d’espectadors i destacant-ne l’efecte i conseqüència més rellevant: la redacció del Manifest d’Espectadors de Teatre construït a partir de les idees, desitjos, esperances i anhels dels 50 espectadors i espectadores vinguts de 25 països dels 5 continents.Des d’aquella primera presentació, el Manifest d’Espectadors ha viatjat molt, convertint-se en un text referencial en diversos actes culturals més enllà del nostre territori. Així, va ser llegit durant la inauguració de l’última edició del festival Mercartes de Valladolid. A Tunísia al Festival Internacional de Cartago , al Circulo de Bellas Artes de Madrid durant el Pública 24 (trobada de referència internacional pels professionals de...
by Anna Sureda | nov. 11, 2024
El Concurs Internacional de Música Maria Canals de Barcelona i la Fundació Romea us conviden al concert que oferirà el pianista Uladzislau Khandohi, guanyador del Premi Maria Rosa Jorba de Cendrós de la 69a edició del Concurs. Concert ofert per la Familia Cendrós. PROGRAMA: Elisenda Fábregas – Mirage. (9 minuts)Frederic Chopin – 24 Preludes op.28. (36 minuts)Sergei Prokofiev – 4 Etudes op.2. (11 minuts) EL CONCURS INTERNACIONAL MARIA CANALS DE BARCELONA VOL AJUDAR ELS JOVES PIANISTES A PROJECTAR-SE AL MÓN I, ALHORA, FACILITAR L’ACCÉS UNIVERSAL DEL PIANO A LA CIUTADANIA. Maria Canals i Cendrós (1914-2010) en va ser la fundadora. Una dona visionària que, empesa per la seva passió pel piano, la seva vocació d’ajudar i ensenyar els joves intèrprets, i la seva estima per la ciutat de Barcelona, va desenvolupar una intensa activitat, primer com a concertista, i després com a impulsora de projectes tan rellevants com l’Acadèmia de Música Ars Nova a Barcelona i el prestigiós Concurs...