by Anna Sureda | oct. 28, 2024
El 22 d’octubre de 2024, l’actriu Teresa Cunillé va cumplir 100 anys. Ho celebrem des del reconeixement a la seva contribució al teatre català i en companyia de familiars, amics i dels companys que han compartit la seva trajectòria en el món del teatre. La Propietat del Teatre Romea, amb la col·laboració de la Fundació Romea, celebra els 100 anys de l’actriu. Teresa Cunillé, 100 anys. Una vida de teatre, està presentat i conduït pel dramaturg i director Jaume Viñas i l’actriu Lloll Bertran, tindrà lloc al Teatre Romea de Barcelona i compta amb la presència d’algunes de les figures més conegudes del sector de les arts escèniques català, com Josep Maria Flotats, Sílvia Munt, Francesc Nel·lo, Lali Barenys, Anna Güell, Maite Guisado i Àlex Casanovas, aquest en qualitat de President de l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya, entre d’altres. Aquesta celebració coincideix en el temps amb la convocatòria de la quarta edició del premi Teresa Cunillé promogut per la...
by Anna Sureda | oct. 21, 2024
Aquesta conversa forma part del cicle 618 Talks, una sèrie de trobades inspirades pels 618 kilòmetres que separen Barcelona i Madrid. Amb aquest cicle, volem posar de manifest com el món de la cultura (artistes, creadors, pensadors, intel·lectuals, gestores, polítics…) contribueix, a través dels seus projectes, obres i activitats, a la construcció de la ciutat i a generar aliances entre ciutats, impulsant així el seu potencial col·lectiu.
by Anna Sureda | oct. 9, 2024
Ens enfrontem a la immobilitat i, alhora, als passos silenciosos de l’home que camina, que avança.El coreògraf i ballarí Cesc Gelabert donarà vida a l’obra L’home que camina, d’Alberto Giacometti. Avui els avenços tecnològics requereixen que l’home contemporani perdi la seva capacitat de moure’s, quedant-se fix a terra com si fos una figura de bronze, en contrast amb l’escultura immòbil de Giacometti que reclama que ens movem, que actuem, que ens interroguem. Gelabert ens ofereix la dansa de l’immòbil, desvetllada en la mirada i el record de l’home que camina.
by Anna Sureda | oct. 9, 2024
Esbós de l’escena: dos pianistes es troben en l’escenari del Romea afinant el seu piano. El so de les tecles afavoreix la representació de la solitud. El pianista i la pianista van vestits de negre com el piano, i igual que el fons de l’escenari del teatre Romea. A l’escenari, l’espectador observarà un operador de càmera que està parat al costat d’una cadira i, al fons, en un lateral, el pianista i la pianista. Després d’uns minuts escoltant i veient els pianistes afinant els seus pianos, veiem sortir Pere Arquillué que, en silenci, s’asseu a la cadira. L’operador de càmera comença a gravar la cara d’Arquillué, només la cara, i les imatges es poden veure en dos grans monitors col·locats als laterals de l’escenari. Pere Arquillué comença a afinar el rostre, a mostrar els rostres. Minuts després, el pianista comença a interpretar una sèrie de peces de Romeo i Julieta de Sergei Prokofiev i Pere Arquillué, a través de la cara i en silenci, ens transmet la història de la peça...
by Anna Sureda | oct. 9, 2024
Àfora celebra el sisé cenacle amb María Goiricelaya El 7 d’octubre de 2024, va tenir lloc el sisé cenacle d’Àfora Focus al Restaurant Racó d’en Cesc, una de les activitats del programa Platea 618 que vol connectar i afavorir la relació entre els professionals del sector de Barcelona i Madrid. En aquesta ocasió el convidat principal va ser el l’autora i directora María Goiricelaya qui, aprofitant la seva estada al Teatre Romea de Barcelona amb Altsasu, va compartir una llarga conversa –moderada per Daniel Martínez, president de Focus- amb Marc Artigau, Dafnis Balduz, Tania Brenlle, Pau Carrió, Jordi Casanovas, Clàudia Cedó, Daniela Freixas, Alícia Gorina, Daniel López-Orós, Carmen Marfà, Leticia Martín, Pau Miró, Josep Maria Pou, Laia Ricart, Marc Rosich i la direcció del Grup Focus.